понеделник, 7 юли 2014 г.

Сироп от малини

Рецептата е от книгата на Пенка Чолчева с малки промени от мен възникнали в процеса на приготвянето му.  За пръв път когато видях тази рецепта, преди около 20 години ми хареса и все така го правя.

Продукти: 2 кг хубаво узрели малини, 1 и ½ кг захар, 1 и ½ ч.л. лимонтузу.
Евентуално 100 мл вода.

Начин на приготвяне:  Слагаме малините в чист емайлиран, порцеланов или стъклен съд да престоят 1 ден, за да ферментират. Лятно време, ако е много горещо са ферментирали за 12 часа. Посмачкваме ги след това и изсипваме върху гъсто сито или тънко платно, за да се отцеди бавно всичкият сок.Пълня ги в тензух, под него тенджера и изстисквам периодично, докато изтече целия сок. Мерим получения сок и на всеки литър слагаме по 1½ кг захар./Ако няма точно 1 л сок, добавям малко вода при това количество малини/.

Варим и бъркаме на слаб огън, докато захарта се разтопи, след което засилваме огъня, внимаваме сиропът да не кипне. Обираме с решетеста лъжица образувалата се на повърхността пяна. Сгъстяваме сиропа, докато капка, капната в чаша със студена вода не се разлива. Слагаме по 1 чаена лъжичка лимонтузу на 1 кг захар, варим сиропа още 2–3 минути и го сваляме от огъня. Наливаме го още горещ в добре изсушени и затоплени бутилки, които запушваме, след като сиропът изстине напълно. Държим бутилките на хладно място.

Аз лично, като напълня бутилките плътно до горе, запечатвам и слагам легнали да изстинат. Съхранявам ги така около година.

Наздраве!

6 коментара:

  1. Обожавам сок от малини и вишни. Това са двете питиета, след водата, които пия с удоволствие. Защо трябва да ферментират малините?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е по рецепта. :) Никога не съм се запитвал. Веднъж не ги изчаках да престоят поне 24 часа и ми се струваше после, че сиропът не е толкова ароматен. Сигурно съм си внушавал. :)

      Изтриване
  2. Изключително ароматен сок!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Може ли на същия принцип да се направи и сок от къпини(имам предвид 24-часовото престояване преди варене)?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!
      Честно казано, не съм опитвал. Но предполагам, че няма да има проблем. Успех!

      Изтриване