събота, 28 юни 2014 г.

Чорба от бакла и джанки.

Моите родители много тачеха тази супа. Просто като дойдеше сезонът и се „претрепваха” да си я хапват. Аз, от своя страна не я поглеждах. Преди години бях на гости в роднини и ми предложиха супа от бакла с джанки. Аз, да не ги обидя я опитах и взе, че ми хареса. Оттогава постоянно си я правя през това време на годината. Да не Ви лишавам от удоволствието и Вие да я опитате.



Продукти: 250 г зелена, млада бакла, 1 картоф, 1 шепа кисели зелени джанки – 12-15 броя, 1 връзка зелен лук /става 1 голяма глава кромид лук/, 1 скилидка чесън, 2 стръка зелена чубрица – или 1/3 ч.л. стрита суха чубрица/, 1 с.л. с връх нарязан пресен джоджен, 1 домат, по голям, 4 с.л. зехтин, 2 щипки смлян чер пипер, щипка лют червен пипер, щипка захар, 1 яйце и сол на вкус.

Начин на приготвяне: Измиваме баклата и я накисваме 3-4 часа в студена вода. Почистваме я от дръжките, след което я нарязваме на парчета по 1 см.
Наливаме 800 мл вода в тенджера и след като заври, прибавяме нарязаната бакла. Варим на умерен огън докато омекне, около 20 мин. /може да отнеме и повече време/. Загряваме отделно зехтина. Запържваме за няколко минути  нарязаният на ситно лук и чесън. Слагаме ги при врящата бакла. След което прибавяме нарязаният картоф, обеленият и нарязан на дребно домат, подправките и захарта. Варим още 15 мин. под похлупак, прибавяме измитите джанки и доваряваме, докато се свари напълно баклата и картофа – около 15 мин. . Сваляме от огъня, посоляваме и след минута прибавяме бъркайки разбитото с няколко капки оцет яйце /течността в тенджерата не трябва да ври/.  Готово! Насладете се на вкусът.

Добър апетит!

7 коментара:

  1. :))Вчера и моята майка беше сготвила бакла с джанки:)
    Прекасно ястие!Браво,Ванка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря! След като я опитах за първи път преди години, вече не се учудвах защо всички мои по възрастни роднини я обичаха толкова тази супа. :)

      Изтриване
  2. Историята ми е позната, и аз напоследък преоткривам вкусове, които съм подминавала преди години. Бакла съм яла само един единствен път по рецепта на Пепеляшка - с ярешко. Тук рядко виждам и да я продават, даже до преди години не бях срещала.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Весе, аз съм на принципа, че човек трябва да опита всичко възможно докато е жив. :)

      Изтриване
  3. Яйцето развали малко видът че го разбих с белтъка. Следващият път без застройка ще е . Иначе е вкусно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей! За ястието по важно е вкусът, не толкова вида. Аз лично предпочитам тази чорба /супа/ без застройка. Но в къщи не всички са с моя вкус. Поздрави!

      Изтриване
    2. Аз правя застройката с жълтък и кисело мляко.

      Изтриване