събота, 10 октомври 2015 г.

Салата „Фантазия“


 
Преди две вечери си пиех спокойно ракията. Имах си салатка от домати и лук. Гледах си мача и изобщо идилия. Обади ми се съседа и каза, че ще дойде да гледаме заедно мача. Нали си го знаех че е ракиджия и реших да го изненадам със салатата към ракията. Аааабе шило в торба не стои, както казва народът. Сега две вечери подред пека патладжани в партигрила и се заредих с Моцарела от Лидл. J

Продукти за салата за звама: 2 бр. по големи добре узрели домата, 2 бр. средноголеми патладжани – изпечени, ½ глава червен лук, 1 малка глава чесън, 1 - 2 с.л. олио, 2 с.л. зехтин, 2 – 3 с.л. винен оцет,  1 с.л. нарязан пресен магданоз, 125 г меко сирене Моцарела, сол на вкус

Начин на приготвяне: Измивате добре доматите, обелвате лука и ги нарязвате. Поръсвате с олио и сол и обърквате добре. Разпределяте по краищата на по голяма чиния.
Изпеченият, почистен и оцеден за 30 мин. патладжан нарязвате на ситно. Обелените скилидки чесън пресовате. Омесвате с  патладжана, магданоза, зехтина и оцета. Добавяте  нарязаното на дребни парчета сирене. Оставяте 10 мин. да почине и слагате по средата на чинията в кръга домати. 1-2 маслини и малко пресен магданоз за украса и сте готови да гледате мача.

Може да добавите по желание и няколко цели орехови ядки и още оцет към патладжана- въпрос на вкус. J
Наздраве!

4 коментара:

  1. Здравейте! Добре, че освен рецептата прочетох и коментара. Как печете патладжана в партигрила ми е любопитно? Аз печах в чушкопека, но поради модерното остъкляване ми стана трудно. За чушки ми е ясна как се пекат в партигрила, но патладжан?Сигурно ще Ви се стори необичаен въпроса ми? Савка Борисова съм.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравейте!
      Моят партигрил е от този тип http://eldommix.com/index.php?route=product/product&product_id=55 . По стар модел.
      Патладжана го пека повече време от чушките, до омекване, като махам решетката и ляга директно върху "легенчето" за оттичане на течност. До леко пожълтяване на обвивката му, после обръщам. Честно не съм засичал време. Понякога се случва де се спука, тогава веднага го вадя. Не трябва да е твърд, при натиск обвивката му хлътва, когато е изпечен добре.
      Дано съм бил ясен. Поздрави!

      Изтриване
  2. Наздраве да е :) Много апетитна салатка, Ванка, ще пробваме Мишовица тези дни.
    А през зимата и само патладжан с това сирене ще е вкусно, нали?
    Поздрави и хубава седмица на теб!

    ОтговорИзтриване