неделя, 17 декември 2017 г.

Яхния от заек


 
Продукти: 1 питомен заек около 1.3 – 1.5 кг, 1 голям морков, 1 голяма червена чушка, 3-4 средноголеми картофа, 2 домата /350 мл доматен сок/, 2 резена целина, 2-3 големи глави лук, 7 скилидки чесън, 200 мл бяло вино, 3 броя дафинов лист, 1 ч.л. смлян чер пипер, 2-3 зърна бахар, 1 с.л. червен пипер, 1-2 щипки прясно настърган джинджифил, 1 с.л. накълцан пресен магданоз, 1 с.л. лютеница, 1 с.л. сол, около 100 – 120 г брашно, 120 мл олио.
Вода.

 
Начин на приготвяне: Измитият и почистен заек /без главата/ се нарязва на едри парчета. Те се овалват в брашно и запържват до покафеняване от двете страни. Прехвърлят се в глинен гювеч. Зеленчуците се нарязват на едро и също запържват в мазнината. Накрая добавяме смления червен пипер и пържим още около 40 сек. Прехвърляме всичко в гювеча. Заливаме с виното и доливаме още толкова вода, колкото да покрие продуктите. Слагаме всички подправки /без пресния магданоз/. Захлупваме и забравяме във фурната за 1 ч. и 30 мин. на 170 градуса. След което прибавяме доматеният сок, размитата лютеница. Оставяме във фурната за още около 20 мин. Изваждаме и слагаме 2 с.л. брашно с връх, които сме размили в малко вода. Връщаме за 10 мин. да се допече. Готово, изваждаме посоляваме и прибавяме 1 с.л. накълцан пресен магданоз.  Оставяме захлупен гювеча за 15 мин. и сервираме.

Добър апетит!

 

 

2 коментара:

  1. Тук няма да получиш одобрението ми...:)
    Жал ми е за тези мили животинки:), та затова.
    Даже имам един във фризера, подарък, но освен че аз му се чудя, другите домашни ще ме линчуват, ако им го поднеса, те са още по-жалостиви:))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Трябва да ни е жал за всяко животно, което губи живота си, за да се нахрани човек. За съжаление така е устроен света. Жалко че ние хората, допълнително го усложняваме за удоволствие или да си угаждаме не според нуждите. Аз например животно или птица не мога да убия. Трябва някой да го направи вместо мен и аз да не гледам. Още не съм изпадал в ситуация, когато аз трябва да направя това.

      Изтриване